13994929 CANADA INC.
On May 26, 2023, 13994929 Canada Inc. (the “Company”) made an assignment for the general benefit of creditors pursuant to Part II of the Bankruptcy and Insolvency Act (“BIA”) and the assignment was filed the with the Official Receiver. Harris & Partners Inc. (“HPI”) was appointed as the Licensed Insolvency Trustee by the Official Receiver, subject to affirmation by the creditors.
March 4, 2024 UPDATE FOR EMPLOYEES
Attention: Former Employees of 13994929 Canada Inc.
2023 T4s have been mailed out and will arrive in the next couple weeks to the address on record with 13994929. If your address has changed please provide your new address and an email address and we will send the T4 following return of the mailing.
Deadline for filing WEPP has been extended to April 30, 2024.
Les T4 2023 ont été envoyés par la poste et arriveront dans les prochaines semaines à l'adresse enregistrée avec 13994929. Si votre adresse a changé, veuillez fournir votre nouvelle adresse et une adresse e-mail.
La date limite de dépôt du PPS a été prolongée jusqu'au 30 avril 2024.
Please be advised that we will be assisting all former employees with the filing of WEPP claims. We ask that you be patient as we compile the necessary information required for the WEPP packages. We have setup a dedicated telephone number, and email to assist the employees and other stakeholders as follows:
a) Tel: 416-241-5322
b) Email: neptune@harrispartners.ca
AUGUST 29, 2023 UPDATE FOR EMPLOYEES
The Trustee has requested and received an additional extension from Service Canada for the deadline to process the WEPP claims in light of the volume of employees, the poor employee records and to provide time for Service Canada and the Trustee to consider critical issues that will impact the WEPP claim. The deadline is now September 30, 2023 and Service Canada has indicated it is flexible on its ability to provide future extensions although as Trustee we would like to process and have people paid as soon as possible.
The Trustee has now received the information it was seeking from Service Canada in order to proceed with the WEPP claims and is working with the appropriate unions and regulatory bodies to streamline the process in order to maximize the speed at which claims are completed. Further instructions on the completion of your WEPP claim will be shared in short order by our office and in conjunction with the appropriate authority.
MISE À JOUR DU 29 AOÛT 2023 POUR LES EMPLOYÉS
Le fiduciaire a demandé et reçu une prolongation supplémentaire de Service Canada pour la date limite de traitement des demandes du PPS à la lumière du volume d'employés, des mauvais dossiers des employés et pour donner le temps à Service Canada et au fiduciaire d'examiner les questions critiques qui auront une incidence sur la réclamation du PPS. La date limite est maintenant le 30 septembre 2023 et Service Canada a indiqué qu'il est flexible quant à sa capacité à accorder de futures prolongations, même si, en tant que syndic, nous aimerions traiter et faire payer les personnes le plus rapidement possible.
Le syndic a maintenant reçu les informations qu'il cherchait auprès de Service Canada afin de traiter les demandes du PPS et travaille avec les syndicats et les organismes de réglementation appropriés pour rationaliser le processus afin de maximiser la vitesse à laquelle les demandes sont traitées. Des instructions supplémentaires sur la façon de remplir votre demande du PPS seront partagées dans les plus brefs délais par notre bureau et en collaboration avec l'autorité compétente.
MESSAGE FROM SERVICE CANADA FOR EMPLOYEES
The Receiver has been advised by Service Canada that certain employees have already applied for WEPP. Please do not apply for WEPP without receiving a WEPP package from the Trustee. Doing so will put you on a 45 day hold with Service Canada for processing of your claim.
Veuillez noter que nous aiderons tous les anciens employés à déposer des réclamations dans le cadre du PPS. Nous vous demandons d'être patient pendant que nous compilons les informations nécessaires requises pour les packages WEPP. Nous avons mis en place un numéro de téléphone dédié et un e-mail pour aider les employés et les autres parties prenantes comme suit :
a) Tél : 416-241-5322
b) Email: neptune@harrispartners.ca
MESSAGE DE SERVICE CANADA POUR LES EMPLOYÉS
Le séquestre a été avisé par Service Canada que certains employés ont déjà fait une demande de PPS. Veuillez ne pas demander le PPS sans avoir reçu un colis PPS du syndic. Cela vous mettra en attente de 45 jours auprès de Service Canada pour le traitement de votre demande.
Certificate of Appointment - Ordinary Administration (May 29, 2023)